2014. március 22., szombat

BANFF film festival

"No one looks back on their life and remembers the nights they had plenty of sleep."

Na nem buliztam. Legalábbis a szó szoros értelmében nem. De aludni nem sokat sikerült és ezt az idézetet mindig is szerettem.
Az egész onnan indult, hogy felvetettem a lakótársaimnak, hogy lassan 2 hónapja itt vagyok és a vacsikon kívül nem csináltunk semmi közös programot, pedig szeretnék. Ez a hétvége kilőve,  de később még meglátjuk. Másnap Kilian mondta, hogy csütörtökön mennek Adriannal egy filmfesztiválra, ha szeretnék, csatlakozhatok. 35 frank körül van. A fejemet látva megkérdezte, hogy drágállom-e ... őszintén, nem az árán voltam fennakadva, hanem azon, hogy nekem másnap kelnem kell, mert ugye a Bern modul, fél 6-os keléssel ... ezt mondtam is, de aztán megbeszéltük, hogy kb 10-ig tart, az meg még belefér és végül a jegy is csak 22 frankba fájt.
Másnap este fél 7-re hazaestem, a 7 órási vonattal pedig mentünk vissza Zürichbe. A két jómadár, a GPS és én. Mondanom sem kell, hogy a GPS-t követve is sikerült elindulni az ellenkező irányba (nem én navigáltam, én tudok tájékozódni!). Itt már én is néztem a kijelzőt, hogy akkor merre kellene menni, de ugye a helyzetünket nem láttam, csak a célállomást, majd nagy naivan feltettem a kérdést, hogy mi akkor most hol is vagyunk? Mire jött a legegyértelműbb válasz: Zürichben.
Értem én, vérszívás ... de hamar adódott alkalmam, hogy revansot vegyek.

És akkor most jöjjön a lényeg, a filmek, mert a youtube a barátunk :) A kedvencem a bicajos volt a látvány miatt és az idős néni, mert ő hatalmas arc :D Sajnos nincs túl sok minden fent, de mindenesetre a programot leírtam, hátha később felkerül (a címek vannak linkelve - már, ahol)



KEEPER OF THE MOUNTAINS (USA 2013, 16 perc)
Special jury mention



SEA OF ROCK (Svájc 2012, 12 perc)



35 (USA 2013, 5 perc)
Best short mountain film 

THE BURN (Kanada 2012, 6 perc)

THE LAST GREAT CLIMB (UK 2013, 26 perc)
Best film - Climbing

STREAMS OF CONSEQUENCE (USA 2013, 17 perc)

SUFFERFEST (USA 2013, 17 perc)

VALHALLA (USA 2013, 3 perc)

Hatalmas élmény volt széles vásznon, nem bántam meg. Este már csak Adriannal jöttünk haza, mert a másik jómadár maradt bulizni. Mi sikeresen lekéstük a 10.40-es vonatot, így fél 12 után értünk haza, még nyomtatás, készülődés, és kb 1-kor kerültem ágyba. Nagyon korán lett fél 6, amikor is félkómásan kimásztam a szobából és az épp hazaeső Kilian vigyorgott szembe. Ő jót derült azon hogy én full kómás vagyok én meg egész reggel el morogtam, hogy milyen "felháborító", van képe akkor hazaesni, amikor nekem kelnem kell és mégis milyen dolog ez már ... én is aludni akarok!
De várt Bern és egy határozottan érdekes előadásokkal teli nap, és soooook kávé.

2 megjegyzés:

  1. Egyetértek a bicajos videóval, szelésvásznon még jobb lehetett. Látványos és a zenei aláfestés is jó. Na de azért pucéran síelni se semmi!!! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tutira nem volt melegük :D
      A néni is rohadt nagy arc, meg a last great climb-os is nagyon jó volt, kevésbé látványos, de ott az nyűgözött le, amit véghezvittek. Meg nekik is volt humoruk :)

      Törlés