2014. február 11., kedd

Első nap

Előre is bocsi az összevisszaságért, az agyam ma cseppfolyóssá vált.

Hivatalosan csak jövő héten kezdek, de a héten egy BSc-seknek tartott szemináriumon veszek részt. A tegnapi napot betegség miatt lemondták, de ma egy egész délelőttös irodalomkutatási előadás-gyakorlat volt. Németül. Természetesen nekem is németül kell beszélnem, és úgy általában léteznem. Nem kell mondanom, hogy érettségi óta egy betű némettel nem volt dolgom (leszámítva utazás előtt a gyorstalpaló ismétlést Szandival <3). Nagyon megerőltető, de hasznos volt, mert amint megszerzem végre a jelszavakat, hozzáféréseket, lehet támadni a cikkekkel.
Holnap egész napra megyek, egyelőre fogalmam sincs, hogy fogom túlélni, mert ma is úgy támolyogtam haza, mint aki részeg. Ha nem jelentkezem hosszabb ideig, akkor kiütöttem magam és téli álmot alszok, így tavasszal. De legalább megismerkedtem pár diákkal, aranyosak és nyitottak, de fura egy összeszokott társaságba belecsöppenni külföldiként. Lesz ez még így sem.

De hogy visszatérjek a reggelhez. Tudtam, hogy időben kell elindulnom, mert oké, hogy van térképem és tudom, melyik épületbe kell mennem, ez kevés lesz. Az is volt. Mentem a kiírt épületbe, ott közölték, hogy abban az épületben nincs könyvtár, az máshol van. A könyvtárból a néni már telefonon érdeklődött, hogy "eine junge DAME" keresi az oktatóját, és átküldött a főépületbe. Ott a recepción/portán/minyavalyán előkerítették nekem az oktatót, aki elvitt a kiindulási épületbe, csak a másik felébe. Mondtam, hogy én innen indultam, csak azt mondták itt nincs könyvtár. Mert ez "internetes könyvtár" (=gépterem). Ámen. DE! kb. 5 perccel óra kezdete előtt a helyemen voltam.
Mondja valaki, hogy unalmas az életem...!

Az Erasmusos ügyeimet továbbra sem tudtam elrendezni, mert a néni most beteg lett. De egy nagyon aranyos kolléganője leinformált, ki vagyok, honnan (a nevem hallatán megkérdezte, hogy cseh vagyok-e o.O Ezzel még nem futottam össze), elmagyarázta, hogy jövő hétfőn lesz egy Erasmus-helló-itt-rendezvény, arra menjek el, ott megkapok mindent. Én ráérek, csak a néni annó nagyon hangsúlyozta, hogy első héten ... ami a múlt hét volt ... De, már kaptam tőle egy levelet, elvileg sok hasznos infóval, csak még nem jutottam el odáig, hogy elolvassam.

És végre elmentünk elrendezni a tartózkodásimat. Eddig "csak" 20 frankomba fájt ... az előzőre 85 volt ráírva ... a maradékot a pecsétért kell majd fizetnem? o.O

Egyébként egész hétvégén, tegnap irodalmaztam. Több, mint 60 oldalnyi NÉMET szakszöveget kaptam és néha kapartam a falat, mert az internetes szótárak nem ismerik a német szaknyelvet. A kedvencem eddig a halbstrauchige. Így természetesen nincs találat. Annyi még meg, hogy halb=fél, a másik fele -> bozótos. Erős pislogások és a monitor ostobán bámulása után muszáj volt hangosan is megkérdeznem, hogy ez most a félcserje akart lenni?!
És ez még olyan volt, amire rájöttem. Pontosan ezért az angollal kezdtem, mert azt legalább értem, csak sokkal kevesebb ...

4 megjegyzés:

  1. Kitartás Ritám!
    Az "új" nyelvi környezetbe csöppenés kezdetén az ember feje úgy érzi, mintha minden nap fel akarna robbani, de ez időve tutira jobb lesz! :D
    Azért ha kell egy kis lelki simi-simi, írj nyugodtan!
    Puszi
    Ui: Ja, amúgy Emese voltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. エミーちゃん <3
      az biztos, ha a hetet túlélem, akkor már csak előre van :) a simi-simiért meg sorban állok :P majd ha lesz időd gyere, aztán megint beszélünk!
      ちゅー

      Törlés
  2. "félbozótos..." XD Hát, kitartást hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mert az élet csupa móka és kacagás!!! Ha találok még, összeírom és csinálunk belőle egy gyűjteményt :D Lehet, hogy az megérne egy külön bejegyzést ^^

      Törlés