2014. február 5., szerda

Ügyintézés, ahogy én csinálom ^^

Ahogy írtam, tegnap ügyet intézni voltunk. Szerencsére Kilian elkísért és igazából ő rendezett el mindent én csak okosan bólogattam és fizettem. ^^

Elmentünk, hogy vegyünk SIM kártyát, elemet cseréltessünk az órámban, kiállíttassuk a tartózkodási engedélyemet és megérdeklődjük, melyik vonatbérletet a legcélszerűbb megvennem.
Nos, mindennek az eredménye:
  • van egy SIM kártyám, ami nem működik a telefonommal (igen, én mondtam, de ki hallgat rám ... már megszoktam)
  • karórában elemet cseréltetni Svájcban kihívás, mert SENKI sem tudja pontosan, hol kellene, mi sem találtuk meg (végülis csak az órák országában vagyok ^^)
  • tartózkodásihoz még kellene a szerződés, hogy itt lakom, ami még csak folyamatban van ...
  • a vonatbérleten pedig továbbra is gondolkozom, főleg, hogy ma egy nagyobb utazást vetítettek elém, de erről majd a  maga idejében.
Biciklivel indultunk el, ami nagyon furcsa volt, mert otthon rettegek vele közlekedni, hiába voltam nagyon lelkes, miután ezelőtt hazamentem. Egyszerűen nem merek vele otthon közlekedni, viszont itt semmi bajom. Kellene szereznem egyet, mert most ugyan kaptam két hétre, de utána sem ártana ... Nem tudom, melyiket éri jobban meg: venni egyet itt, vagy elhozni a sajátomat.

Minél többet nézek tv-t, kezdek rájönni, hogy egész jól értem a németet, viszont nagyon össze bírnak zavarni, amikor a többiek mondatonként nyelvet váltanak. Oké, hogy értem mindkettőt és ha akarom, beszélem is, de annyira nem perfektül, hogy ne zavarjon meg, ha váltogatjuk. Így azért születnek érdekes mondatok angol szerkezettel és néhány német szóval közben ^^

Ma pedig Wädenswilben voltam, Evelynnél. Hoztam a formámat és lekéstem a vonatot, mert az a nyavalyás jegyautomata nem működött, amire megtaláltam a másikat, arra elment a vonat és akkor még ott volt, hogy már 1,5 éve nem jártam Wädiben és útközben erősen próbáltam emlékezni, jó úton megyek-e. Elkéstem ugyan, de odataláltam és még Marlene-nel is találkoztam. Furcsa, de nagyon jó érzés, hogy már néhányan ismernek az egyetemen és puszikkal üdvözölnek.

Evelynnel egyeztettük, hogy hogyan gondoltam a diplomamunkát, mit fogok csinálni, kb milyen ütemben, mikor jönnek, honnan, akikkel dolgozom, a bolgár csajt majd lehet, hogy én kísérem le Conthey-ba az ACW-hez. Jövő héten elvileg BSc-sekkel leszek irodalom keresős kurzuson, addig készítem az agyam az egész napos német oktatáshoz.
Mindenesetre eddig tetszik a témám. Nem molekuláris, de kellően érdekesnek hangzik, a molekuláris dolgokhoz pedig egyébként már van fogalmam, legalább ennek is lesz értelme :)
Pénteken megyek vissza, addig át kell gondolnom a feladatokat, ötletelni és kérdezni.


Aztán mentünk az Erasmus irodába, hogy megkapjam a Campus kártyámat, a jelszavakat, az egyetemi mail-címemet, elérhetőségeket, kitöltessem a hazaküldendő dolgokat, stb, stb. Természetesen a néni hazautazott, legkorábban TALÁN jövő hétfőn lesz. Addig ugyan kiállították a Campus kártyámat, de nem érvényes. Viszont, olyan bambán vigyorgom rajta, hogy öröm nézni xD

Tehát két nap alatt jóformán semmit sem sikerült elrendezni, hoztam a formámat, de legalább van kilátásom arra, hogy jövő héten nem unom meg az életem, csak élni sem lesz energiám :D

4 megjegyzés:

  1. Hova tűnt az úgy is megbuksz mosolyod??? :)

    VálaszTörlés
  2. nem voltál ott, ennyi :P
    egyébként ez a "ne? most komolyan fényképezkedni kell?"-fej :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Szóval a gyilkos mosolyt én váltom ki belőled??? Kezdjek félni?

      Törlés
    2. nem, de nem volt, ki röhögtessen :P
      amúgy a "bérlet igazolványomon" az utána készült kép van :D majd posztolom azt is.

      Törlés